torsdag 27. september 2007

PC-vegring

Det er litt synd å se på flere lærere som lider av PC-skrekk! Det virker som det greieste som finnes, bare er å sende arbeid og undervisning som har med data å gjøre til den første og beste som kommer forbi. Dette er litt skremmende når jeg tenker på hvilke lærere som skal undervise mine barn i disse digetale tider. Jeg skal være den første til å innrømme at til nå er mine datakunnskaper så som så, men det betyr ikke at det går ann å prøve. Hvis man er så uheldig å nevne dette for den rette personen har jeg fått komentarer som: Nei dette får noen andre ta seg av, jeg er ferdig med min tid på skolebenken! Er ikke det skremmende så vet ikke jeg. Man trenger ikke lære seg alt, men noe må man da være villig til få inn i et hode som mener at læringsperioden er over.
Har man som lærer lov til å påstå at man er utlært? Jeg synes det er fryktelig å tenke på at enkelte kan være så overlegen.

Ingen kommentarer: